Lorem ipsum dolor sit, consectetur iscing sed diam nonummy nibh euismo Lorem ipsum dolor sit, consectetur

@my_wedding_day

Wedding Details

Sunday, 05 November 2017
2:00 PM – 3:30 PM
Mas Montagnette,
198 West 21th Street, NY

+1 843-853-1810

Facebook
Twitter
Pinterest
Instagram
  •  Poradnik Przyszłej Panny Młodej   •  Poradnik Przyszłej Panny Młodej – Sala weselna – O co pytać i na co zwracać uwagę?

Poradnik Przyszłej Panny Młodej – Sala weselna – O co pytać i na co zwracać uwagę?

Samodzielne zorganizowanie wesela to nie lada wyzwanie. Pochłania wiele czasu i energii. Mimo wszystko ja czerpię z tego ogromną frajdę 🙂
W dzisiejszym poradniku zajmiemy się salą weselną. Powinien Wam ułatwić zorientowanie się w “temacie”.
Zanim wybierzecie konkretną salę zastanówcie się jaki styl wesela Was interesuje. Fajnie gdyby sala była dostosowana do Waszych upodobań, aby wszystko razem idealnie się komponowało. Na rynku sal jest wiele. Od nowoczesnej z jasnym wnętrzem, poprzez typowo pałacową pełną kotar i kryształowych żyrandoli, aż po drewniane sale, gdzie idealnie sprawdzi się wesele w stylu boho, rustykalnym, lub kolkowym. Warto więc zastanowić się jaki jest Nasz pomysł. Jeżeli macie to już za sobą wybierzcie kilka sal – zapiszcie sobie je na kartce i zacznijcie szukać o nich opinii w internecie, oraz poprzez pocztę pantoflową. Następnie umówcie się na spotkanie z właścicielem, menedżerem sali. Często nie wiemy jakie pytania zadać, polecam poniższe, na pewno choć trochę pomogą Wam rozwiać wątpliwości.

1. Czy posiadają Państwo pokoje noclegowe, jeśli tak – iloma noclegami Państwo dysponują? – Zdarza się, że właściciele zawyżają liczbę noclegów podając je razem z dostawkami “na styk”. W niektórych pokojach może być wtedy bardzo ciasno. Warto zapytać ile jest pokoi, ilu osobowych, ile jest dostawek, aby mniej więcej rozeznać się, czy możliwości bazy noclegowej są dostosowane do potrzeb Waszych , oraz gości.

2. Jaka jest minimalna liczba osób aby zorganizować wesele? – Znam sale które posiadają limity, na przykład siedemdziesięciu osób – poniżej cena jest do ponownej negocjacji, lub nie jest to możliwe.

3. Co wchodzi w skład wynajmu sali? – chodzi tutaj o klimatyzację, projektor, a także o to w jakich godzinach mamy salę do dyspozycji (zazwyczaj jest to około 10 godzin) i jaka jest kwota przedłużenia wesele na przykład o godzinę.

4. Jak wygląda menu? – zazwyczaj właściciele przedstawiają od razu przykładowe menu, ewentualnie jest ono dostępne na stronie internetowej, oczywiście w wielu przypadkach można je dowolnie zmieniać. Są też takie sale, gdzie menu musimy komponować sobie sami. Koniecznie zapytajcie ile jest dań ciepłych, oraz przekąsek.

5. Czy w skład menu wchodzi tort, ciasto, oraz owoce? – Jestem osobą, która lubi mieć wszystko załatwione na miejscu.  Lubię czuć komfort, że wszystko będzie na czas i na miejscu. Oczywiście nie wszyscy właściciele mają w ofercie “słodkości” i trzeba je załatwić we własnym zakresie. Niekiedy trzeba również uiścić dodatkową opłatę.

6. Czy pobierane jest “korkowe”? – czyli opłata za każdą otwartą butelkę alkoholu. Zdarza się, że nie ma jej wcale, lub można opłacić ją ryczałtem.

7. Czy w ofercie znajduje się zniżka dla dzieci, oraz obsługi wesela ( kamerzysta, fotograf, orkiestra) ? – Często cena jest mniejsza.

8. Czy jest dostępne osobne menu dla dzieci? – opcja ta jest całkiem fajna gdy mamy odpowiednią ilość dzieci aby zrobić im osobny stolik. Dzieci na pewno nie zjedzą wszystkich ciepłych posiłków z menu dla dorosłych, więc fajnie byłoby zrobić dla nich specjalne menu, z jednym, dwoma posiłkami ciepłymi, a resztę zastąpić przekąskami 🙂

9. Czy jest dostępny tzw. „stół wiejski”? Czy można dostarczyć własne wyroby? Jakie są opłaty? – ze stołem wiejskim jest różnie. W niektórych menu jest już zawarty, czasem nie ma wcale, a czasem trzeba uiścić dodatkową opłatę.

10. Czy możemy po weselu zabrać jedzenie? Kiedy można je odebrać? Czy zapewniają Państwo pojemniki? – Nie spotkałam się jeszcze z brakiem możliwości wzięcia jedzenia z wesela. Ale nie wszystkie potrawy możemy ze sobą zabrać. Zazwyczaj są to dania mięsne. Sałatki ze względu na majonez/ sos na bazie śmietany, lub jogurtu są wyrzucane.

11. Ile kawy, herbaty, soków, wody przypada na jedna osobę? Jakie są ewentualne dopłaty? – z wodą i napojami ciepłymi zwykle nie ma problemu i są bez ograniczeń. Jeśli chodzi o napoje zimne – soki, napoje gazowane często przypada litr na osobę. Oczywiście zdarza się tak, że są one podawane bez ograniczeń.

12. Gdzie można skosztować potraw weselnych? Czy zapewniają Państwo darmową degustację potraw weselnych? – Ważna sprawa, jeśli nigdy nie mieliście okazji spróbować menu w konkretym miejscu 🙂

13. Czy gwarantujecie Państwo powitanie chlebem weselnym i solą?

14. Czy udostępnią nam Państwo miejsce na przechowywanie cennych rzeczy i
prezentów? Czy Posiadacie Państwo sejf? Czy poniesiemy za to jakieś
opłaty?

15. Jaka jest wielkość zaliczki? Kiedy trzeba ją wpłacić ? Kiedy płacimy resztę ? Czy są jakieś udogodnienia jeżeli chodzi o spłatę ? – Zaliczki są różne od 1000 do 3000 złotych, niekiedy jest to nawet na przykład 30 % ceny.

16.  Jak będzie udekorowana sala i stoły? Czy mamy wpływ na dekorację. Jak
będzie wyglądała dekoracja. Czy dekoracja jest w cenie? Jeżeli nie to
jakie są koszty? – Często właściciele mają dekoratorki z którymi współpracują, można uzyskać wtedy całkiem fajny rabat 🙂

17. Czy obok będą odbywały się inne imprezy? Czy nie będziemy sobie przeszkadzać? Czy w czasie wesela inne sale są zamknięte dla gości z zewnątrz?

18.  Od jak dawna działa Państwa lokal? Jak wiele imprez zorganizowaliście Państwo w Tym czasie? – doświadczenie to podstawa 🙂

Koniecznie spytajcie o resztę ukrytych kosztów. Menedżer sali powinien wszystko opowiedzieć i odpowiadać wyczerpująco na Wasze pytania. Jeżeli przyjdzie Wam w trakcie coś jeszcze na myśl – koniecznie o to zapytajcie – nawet jeśli to mała bzdura, warto wiedzieć wszystko, żeby później jak najmniej rzeczy Was zdziwiło.

Niektóre pytania mogą brzmieć dziwnie, jednak w praktyce zdarzają się rzeczy nieprzewidywane.
Sama słyszałam o opłatach za pokrojenie tortu, klimatyzację, parking, wynajęcie projektora. Najdziwniejszą rzeczą z jaką się spotkałam była informacja od właściciela sali, że ciast nie ma w menu, trzeba je sobie dostarczyć, pokroić, ułożyć, oraz uiścić opłatę w wysokości dwóch złotych od osoby ( nawet nie wiem jak nazwać taką usługę). Znam też sytuacje o wykupieniu pokoju bez higieny ( papieru toaletowego, ręczników i mydła). Absurdów zdarza się więc wiele.
 
Pamiętajcie Kochani – wszystkie ustalenia należy szczegółowo zawrzeć w umowie wynajmu, w
przeciwnym wypadku może okazać się, że będziemy mieli problemy.

Czy przychodzą Wam na myśl jeszcze jakieś pytania? Piszcie w komentarzach! 
Mam nadzieję, że każdy wynajem sali będzie strzałem w dziesiątkę bez żadnych problemów 🙂 Powodzenia!

error: