Lorem ipsum dolor sit, consectetur iscing sed diam nonummy nibh euismo Lorem ipsum dolor sit, consectetur

@my_wedding_day

Wedding Details

Sunday, 05 November 2017
2:00 PM – 3:30 PM
Mas Montagnette,
198 West 21th Street, NY

+1 843-853-1810

Facebook
Twitter
Pinterest
Instagram
  •  Poradnik Przyszłej Panny Młodej   •  Zaręczyny i co dalej? Checklista ślubna do pobrania!

Zaręczyny i co dalej? Checklista ślubna do pobrania!

Jeśli dotarłaś tutaj, zapewne poszukujesz wiadomości jak zorganizować swój ślub i wesele. Dobrze trafiłaś! 🙂 Zastanawiasz się od czego zacząć? Jest to pierwsze pytanie jakie słyszę najczęściej od klientek. Co zrobić po kolei? Jak to wszystko ogarnąć? Postanowiłam napisać o tym post a żeby trochę Wam tę drogę do przygotowań ułatwić przygotowałam checklistę ślubną do pobrania 🙂


Nadszedł ten dzień kiedy posiadasz już pierścionek na palcu, ogarnia Cię wielka euforia. Gdy zaręczynowe emocje opadną wpadasz w szok, ponieważ przed Tobą ślub! Najważniejszy dzień Twojego życia! Jest tyle do zrobienia! Od czego zacząć, jak ogarnąć masę tych spraw nie zapominając o niczym? Znasz to? Przede wszystkim – weź głęboki oddech i zatrzymaj się na chwile, właśnie organizujesz najpiękniejszy dzień w swoim życiu 🙂 Nie pozwól sobie żeby takie myśli i ślubna gorączka ogarnęła Ciebie w całości i utrudniła Ci czerpanie przyjemności z planowania.

Kiedy zacząć przygotowania? Czy wybrać współpracę z wedding plannerem?

Tak naprawdę im więcej macie czasu tym lepiej, choć uważam, że optymalny czas na zorganizowanie ślubu to 12 miesięcy. Jeśli zależy Wam na idealnym terminie podczas sezonu weselnego, obiekt weselny należy zarezerwować zdecydowanie wcześniej (nawet dwa/trzy lata przed uroczystością!). Natomiast z resztą spraw „uporacie się” spokojnie w rok. Pragnę zaznaczyć, że organizując ślub samodzielnie potrzebujesz zdecydowanie więcej czasu niż w przypadku współpracy z wedding plannerem, który potrafi zorganizować ślub nawet w kilka miesięcy. Wynika to ze stałej współpracy z różnymi wykonawcami. Jeśli nie do końca czujemy się na siłach samodzielnej realizacji takiego przedsięwzięcia, mogę zupełnie obiektywnie stwierdzić, że pomoc wedding plannera jest tutaj nieoceniona i warto skorzystać z takiej pomocy. Warto jest w taką współpracę zainwestować. Ma się wtedy wielkie poczucie kontroli nad organizacją, oraz czerpie się z niej wielką przyjemność.

Od czego więc zacząć?

Najważniejsza rzecz o której musisz pamiętać to spokój! Im więcej rzeczy ustalicie na spokojnie, tym mniejsze ryzyko, że o czymś zapomnicie. Na początku zastanówcie się nad datą, nad rokiem, oraz porą roku w której chcecie zorganizować ślub, może będzie to poza sezonem, wiosna lub jesienią? Jeśli macie już swoją wymarzoną datę od dawna, która jest dla Was ważna – to cudownie!

Forma ślubu

Następnie usiądź wygodnie ze swoim ukochanym i na spokojnie porozmawiajcie o tym jak powinien wyglądać ten dzień. Na początku ustalcie jaki to będzie ślub? Kościelny, Cywilny w USC, a może ślub w plenerze? Cywilny, lub na przykład humanistyczny, o którym pisałam w tym poście [KLIK!], ślub kościelny poza murami kościoła to w Naszym kraju niestety rzadkość, zdarzają się nieliczne przypadki organizacji, ale jest to bardzo żmudny i długotrwały proces, który może zakończyć się niepowodzeniem.

Motyw przewodni

Porozmawiajcie o tym w jakim stylu chcielibyście zorganizować ślub i wesele. Może macie jakiś ulubiony motyw przewodni? Kolor, kwiaty, książka, film, podróże? Obejrzyjcie inspiracje dekoracyjne na rok Waszego ślubu, oraz rodzaje kwiatów które królują w Waszym miesiącu. W trakcie wybierania odpowiedniej sali ta część będzie dość istotna.

Budżet

Jak ustalić budżet? Organizacja ślubów i wesel bardzo różnią się w kosztach. Wszystko zależy od tego w jakiej sali planujecie ślub, na ile osób, oraz jaka będzie jego forma. Duże znaczenie ma również pora roku i to czy wesele odbędzie się poza sezonem weselnym, czy podczas jego trwania, ważny jest również dzień tygodnia. Warto wybrać sobie kilka ofert i je porównać. Jeśli nie zależy Wam na pięknej, słonecznej sobocie w sierpniu, osobiście polecam, równie piękne dni we wrześniu, lub październiku. Ustalcie mniej więcej budżet na całe wesele, oraz dla poszczególnych wykonawców – pomoże Wam to w ich wyborze.

Powiadomcie najbliższych

Oczywiście jeśli macie taką ochotę, powiadomcie swoich przyjaciół, oraz najbliższą rodzinę. Będziecie mogli liczyć na ich pomoc i wsparcie. Oni razem z Wami będą przygotowywać się do tego wielkiego dnia. Chyba, że ślub ma być niespodzianką do pewnego czasu – wtedy wspólnie ustalcie czas w którym podzielicie się tą fantastyczną wiadomością 🙂 My osobiście organizując wesele zdecydowaliśmy, że powiadomimy Naszych gości już z zaproszeniem w ręku 🙂

fot. Kasia i Tomek fotografia

Lista gości

Następna sprawa to lista gości. Najlepiej już sobie ją sporządzić. Zróbcie ja wspólnie, lub każdy osobno, następnie zweryfikujcie kogo chcecie zaprosić, a później zapiszcie sobie ilość gości na liście. Po weryfikacji czas na skonfrontowanie jej z Waszym budżetem i ceną za talerzyk w sali, którą wybierzecie 🙂

fot. Łukasz Popielarz fotografia

Sala

Gdy mamy już wstępną datę, formę ślubu, oraz wstępną ilość gości w pierwszej kolejności należy wybrać, oraz zarezerwować salę. Najlepiej zrobić to na minimum rok przed, w zależności od wybranego terminu (rezerwując termin w sezonie większość sal ma już zarezerwowane daty na dwa lata w przód!). Do wyboru i rezerwowania sali przydadzą Wam się odpowiedzi na pytania zadane w poprzednich akapitach. Jest to w zasadzie podstawa do wyboru sali, ponieważ jeśli wybraliście ślub w plenerze – sala musi mieć do tego miejsce. Klimat w jakim zorganizujecie ślub, lub motyw jaki wybierzecie powinien zgrać się z klimatem i architekturą sali.

Wykonawcy

Gdy mamy już ustalony budżet, wybraną datę i salę – możemy rozglądać się za oprawą muzyczną, filmem i fotografem. Najlepsi z najlepszych – u nich terminy rozchodzą się jak “ciepłe bułeczki”, więc gdy jakiś wykonawca wpadnie Wam w oko – nie zwlekajcie z odezwaniem się do niego celem zarezerwowania terminu. Zróbcie to maksymalnie rok wcześniej – usługodawcy otwierają swoje zapisy zazwyczaj pod koniec roku, na sezon rok do przodu (w grudniu 2019 roku otworzyły się zapisy na 2021 rok). Dlaczego rezerwujemy wykonawców właśnie teraz? Ponieważ w wiadomości z zapytaniem o termin pomocne będą Nam informacje – budżet, data, miejsce ślubu, oraz ilość gości.

Suknia ślubna, dekoracje, obrączki i cała reszta

Możemy je na spokojnie przemyśleć i zająć się nimi w roku w którym bierzemy ślub – pamiętajmy, że gust jak i modne kolory się zmieniają, więc warto dobrze przemyśleć dekoracje- w tym może pomóc Wam ten post – [KLIK!]. Na wybór sukni możemy się umawiać spokojnie na 6 – 8 miesięcy przed ślubem. Obrączki to również kwestia kilku tygodni. Przemyślcie też na spokojnie czy i jakie atrakcje chcielibyście mieć na swoim ślubie (o atrakcjach również pisaliśmy [KLIK!]) Pamiętajcie o tym, żeby nie robić wszystkiego na raz, na wszystko macie czas.

Formalności

Na 6 miesięcy przed ślubem udajcie się z dowodami do Urzędu Stanu Cywilnego, w celu zarezerwowania terminu, oraz o złożeniu zapewnienia, że nie wiecie o istnieniu okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa. W przypadku ślubu konkordatowego jest to sprawa bardziej złożona – trzeba zorganizować: metryki chrztu, zaświadczenia o bierzmowaniu, świadectwa nauki religii, zaświadczenie z Urzędu Stanu Cywilnego o braku okoliczności wykluczających zawarcie związku małżeńskiego, zaświadczenia o odbyciu spowiedzi, potwierdzenie nauk przedmałżeńskich i odbycia spotkań w poradni rodzinnej, potwierdzenie o wygłoszeniu zapowiedzi (o ile były w innej parafii). Warto dokładnie zapytać czego dana parafia wymaga.

fot. Do zobaczenia fotografia

Krok po kroku – checklista ślubna

Po zarezerwowaniu pierwszych terminów, pierwszych przymiarek, ogarnięciu formalności, przychodzi czas na zapraszanie gości i dopinanie szczegółów – to i wiele innych zadań krok po kroku znajdziecie w Naszej checkliście ślubnej – która na pewno ułatwi Wam zadanie. Jeżeli nie korzystacie z usług wedding plannera, oraz nie chcecie się pogubić i chcecie mieć pewność, że o wszystkim pamiętacie – wydrukujcie sobie ją i odhaczajcie wszystkie wykonane zadania – pamiętajcie – im więcej rzeczy macie zapisane na kartce, tym mniej rzeczy kłębi się w głowie. Powodzenia!

Wypełnij poniższy formularz a kompletną checklistę prześlę ci na maila 🙂

error: