Lorem ipsum dolor sit, consectetur iscing sed diam nonummy nibh euismo Lorem ipsum dolor sit, consectetur

@my_wedding_day

Wedding Details

Sunday, 05 November 2017
2:00 PM – 3:30 PM
Mas Montagnette,
198 West 21th Street, NY

+1 843-853-1810

Facebook
Twitter
Pinterest
Instagram
  •  Ślubne porady   •  Jak wybrać salę weselną?

Jak wybrać salę weselną?

Mamy za sobą już temat budżetu ślubnego, wyboru stylu i motywu przewodniego uroczystości, oraz stworzenie listy gości.
Dziś poruszymy temat sali weselnej. Dowiecie się dzisiaj jak ją wybrać, jak dokonać selekcji, jaki jest średni koszt za osobę? Oraz jak każde z tych powyższych rzeczy wpływa w wyborze i pomaga w selekcji obiektów weselnych.

Rozmowa – klucz do sukcesu

Po raz kolejny namawiam Was do tego abyście dużo rozmawiali wspólnie o waszych upodobaniach i marzeniach dotyczących tego dnia. Droga przyszła Panno Młoda, to że Twój przyszły mąż nie angażuje się tak jak Ty w organizację Waszej uroczystości na pewno nie wynika z tego, że go to nie obchodzi! Warto więc przegadać z nim chociaż te najważniejsze kwestie. Jedną z nich są właśnie upodobania i wymagania co do sali weselnej.

Początkowa selekcja.

Na początku usiądźcie i wypiszcie sobie na kartce wszystkie najważniejsze rzeczy, które Wasza wymarzona sala powinna mieć. Może byliście na innych przyjęciach weselnych i coś Wam się nie spodobało? A może wręcz odwrotnie? Coś w sali spodobało Wam się na tyle, że chcielibyście taki element mieć na ślubie? Może to być lokalizacja, piękny ogród, oczko wodne, lub przestronne wnętrze sali. 

Postawcie sobie również kilka pytań: 

  • Czy chcecie aby sala weselna była blisko Waszego zamieszkania czy jednak dalej, a może w grę wchodzi miejsce Waszego pochodzenia, lub miejsce zamieszkania Waszej rodziny?
  • A może chcecie wziąć ślub totalnie w innym miejscu? W tym przypadku weźcie pod uwagę transport i noclegi.
  • Zastanówcie się, czy ma dla Was znaczenie gdzie znajduje się sala? W środku miasta, na uboczu, przy autostradzie, czy też na wsi wśród zieleni? 
  • Czy potrzebujecie dużej sali, która pomieści 150 osób i więcej, czy raczej mniejszej do kameralnych uroczystości? Pamiętajcie, że w obiektach weselnych jest coś takiego jak limit osób. Maksymalny i minimalny, warto wziąć do pod uwagę.
  • Czy potrzebujecie lub chcecie sali z ogrodem?
  • Czy potrzebujecie miejsca na ceremonię w plenerze?
  • Czy w Waszej rodzinie jest osoba niepełnosprawna? Warto zwrócić uwagę tutaj na udogodnienia dla takich osób.
  • Czy zależy nam na sali na wyłączność? Często obiekty są podzielone na kilka sal, warto przemyśleć, czy w tym dniu chcecie mieć taki obiekt tylko dla siebie, czy jednak jest Wam to obojętne.
  • Jaki termin Was interesuje? Czy ślub ma być w czasie sezonu ślubnego czy poza nim? Czy interesują Was inne dni tygodnia niż sobota? 

Cena – gra często najważniejszą rolę

Weźcie teraz do ręki swój stworzony budżet i listę gości weselnych.
Koszt sali weselnej pochłonie większą część waszego budżetu i jest to nieuniknione. Sala jest pierwszym, najważniejszym i największym wydatkiem w całym zakresie organizacji ślubu i wesela.
Przemyślcie sobie teraz kilka kwestii.

  1.  Ile mniej więcej bylibyście w stanie zapłacić za osobę w danym obiekcie i jaka kwota nie nadwyręży Waszego budżetu? Ceny obiektów weselnych średnio wahają się między 200 a 400 zł za osobę. Są też sale w których zapłacicie 160 -190, a są też takie za 500. Wszystko zależy od Waszych preferencji i możliwości finansowych. Odpowiedzcie sobie na pytanie jaka kwota według Was jest dopuszczalna, a jaka to totalne szaleństwo.
  2. Czasem niestety nie możemy zaprosić wszystkich gości i wziąć najlepszy i co się z tym wiąże najdroższy obiekt weselny. Musimy wtedy dokonać kolejnej selekcji i zastanowić się na czym bardziej nam zależy. Może dojść tutaj do bardzo trudnych wyborów, często musimy iść na kompromis. Ale wiecie, każdy ma inne priorytety, więc Wy musicie zdecydować, a każdy gość powinien taką decyzję uszanować. W końcu to Wasz dzień. 

Rozpoczynamy poszukiwania!

Jeśli kolejną przedślubną rozmowę mamy już za sobą, przejdźmy nareszcie do konkretów! Zbierzecie w całość wszystkie wasze przemyślenia i wymogi i zacznijcie szukać!

Od czego zacząć poszukiwania sal weselnych?

  1. Popytajcie znajomych jakie znają sale w miejscu które Was interesuje, poszukajcie opinii na forach internetowych, grupach ślubnych.
  2. Stwórzcie sobie listę wybranych sal, które Wam odpowiadają oraz są spójne z wizją stylu i motywu przewodniego waszej uroczystości.
  3. Następnie z tej listy wyselekcjonujcie te które odpowiadają Waszym preferencjom dotyczącym lokalizacji i infrastruktury. Nie jest to prosta sprawa, ponieważ sala może być piękna, ale nie mieć ogrodu na którym Wam zależy, lub jej lokalizacja może Wam w zupełności nie odpowiadać.
  4. Po przeprowadzeniu takiego procesu powinniście mieć na liście kilka obiektów weselnych które w 80 – 100% odpowiadają Waszym wymaganiom.
  5. Napiszcie maila do managerów tych sal z prośbą o ofertę (jeśli nie ma takiej na stronie internetowej), w mailu powinniście zawrzeć datę, lub rok w którym planujecie uroczystość, a także wstępną liczbę gości.
  6. Gdy dostaniecie odpowiedzi, przeanalizujcie maile oraz skonfrontujcie każdą ofertę z Waszym budżetem ślubnym.
  7. Po tej selekcji umówcie się na spotkanie z wybranymi salami.

Jedziemy oglądać wymarzoną salę!

Planując oglądanie więcej niż jednej sali w bliskim otoczeniu zarezerwujcie sobie około godziny na prezentację jednej sali plus dojazd (z zapasem, ponieważ różnie na drodze bywa).
1. Stwórzcie sobie listę pytań do managera sali po to aby nie zapomnieć o żadnym. Jeśli jesteś już w naszej ślubnej społeczności takie pytania są już u Ciebie na skrzynce mailowej. Jeśli nie jesteś członkiem społeczności, a chciałabyś otrzymać taką listę pytań kliknij tutaj.
2. Koniecznie weź też ze sobą listę gości – manager sali na pewno zapyta Was o ilość osób dorosłych, czyli tzw. “pełnopłatnych” oraz dzieci. Dzięki tej liście którą macie pod ręką, będziecie mogli odpowiedzieć na wszystkie pytania związane Waszymi gośćmi.

Analiza umowy – punkt nie do pominięcia.

Na spotkaniu poproście managera sali o wzór umowy. Koniecznie zapoznajcie się z każdym jej punktem i paragrafem, ze sposobem i terminem płatności. Jeśli cokolwiek Was zastanawia, nie bójcie się pytać. W grę wchodzą ogromne pieniądze! Uczulam Was, ponieważ w czasie pandemii moje oczy widziały niejedną nieprzeczytaną umowę, a Państwo Młodzi dopiero gdy zaszła taka potrzeba zajrzała do niej i próbowała ją zinterpretować.
Warto jest również abyście przed podpisaniem umowy znali pojęcie zadatku i zaliczki.

Zadatek – jego definicję można znaleźć w Kodeksie Cywilnym (art. 394 KC).
Gdy Wy jako zamawiający usługę zerwiecie umowę – właściciel sali ma prawo zachować sobie zadatek,
Gdy natomiast właściciel obiektu weselnego zerwie bez podania przyczyn umowę z Wami – zadatek powinien zostać Wam zwrócony w podwójnej kwocie.
Jeżeli natomiast umowa zostaje zerwana z przyczyn niezależnych od stron zadatek zostaje zwrócony w takiej samej kwocie w jakiej został przekazany.

Zaliczka – nie ma swojej definicji w Kodeksie Cywilnym, zazwyczaj jest zwracana, chyba że w umowie napisane jest inaczej, na przykład bezzwrotna zaliczka. Wtedy w momencie zerwania umowy w przypadku innym niż z przyczyn niezależnych od stron jest ona bezzwrotna.

Wybór sali weselnej to jedna z najważniejszych wyborów związanych z organizacją ślubu i wesela. Piękne miejsce, smaczne jedzenie i dobra obsługa to połowa sukcesu pięknej uroczystości.

Jeśli potrzebowalibyście więcej porad i ciekawych treści związanych z organizacją ślubu i wesela, serdecznie zapraszam Was do obejrzenia Ślubnej Pobudki ⏰, co tydzień we wtorek o 11:00 na facebooku rozmawiamy o kolejnym kroku organizacji Waszej uroczystości.

Życzę Wam wszystkim powodzenia <3


error: