Poradnik Przyszłej Panny Młodej – Dekoracje

W poprzednim poradniku pisałam Wam o wybraniu sali – na co zwracać uwagę, oraz o co pytać właściciela/menadżera sali.
Gdy znajdziemy już Nasze idealne miejsce z marzeń od razu wyobrażamy sobie siebie w białej sukni i przepięknie przystrojoną salę. No właśnie. Sala, dekoracje. Jak wybrać motyw? Czy potrzebna jest dekoratorka? Jakie trendy będą królować w tym sezonie? Czy dekoracja sali musi być taka droga aby dobrze wyglądała? Od czego zacząć? Na te pytania odpowiem w dzisiejszym Poradniku Przyszłej Panny Młodej – zaczynamy!

Dekoracje sali weselnej dobiera się oczywiście do gustu ( zazwyczaj panny młodej 🙂 ) i jest to rzecz absolutnie indywidualna. Aranżacja ślubno – weselna to dla jednych skromne bukiety ułożone na stole, oraz kilka świec, dla innych natomiast biało – złote, lub biało – różowe balony, organza i wiele różnych pięknie świecących rzeczy. Na początku warto też zaznaczyć, że dla wielu z Nas wesele to impreza – wizerunkowa. Państwo młodzi wyglądają najlepiej na świecie, goście są pięknie ubrani, wszystko jest ładne, począwszy od zastawy stołowej, poprzez potrawy, tort, kończywszy na stołach. Coraz cześciej więc chcemy pokazać swój gust, swoje zainteresowania w najmniejszych detalach.
Według mojej opinii dekoracja powinna być oryginalna, kreatywna oraz jak najbardziej spersonalizowana dla danej pary, tak aby podchodziła pod upodobania młodych. Oczywistym jest też to, że powinna być dostosowana do budżetu i miejsca jakie wybraliśmy.


OD CZEGO ZACZĄĆ? – przede wszystkim, wspólnie z menadżerem sali ustalcie plan jej aranżacji z naniesionymi stołami do planowanej liczby gości, miejscem dla obsługi wesela ( muzycy, fotograf), oraz z miejscem do tańczenia. To czas na wybranie rodzaju stołów ( kwadratowe lub okrągłe), oraz sposobu ich ułożenia. W niektórych salach jest tak, że do waszej dyspozycji są świeczniki, świece, wazony, oraz pokrowce, które możecie wykorzystać w swojej dekoracji. Najlepiej poproście menadżera o zdjęcia zrobione na sali w czasie przyjęcia weselnego – pozwoli Wam to ocenić jakość produktów, którymi dysponuje menadżer sali i podjąć decyzję, czy te są w porządku, czy może jednak potrzebujecie czegoś innego 🙂 Gdy mamy już powyższe wiadomości, możemy na spokojnie realizować swój plan dekoracji, lub udać się z zarysem do dekoratorów, którzy zaplanują przygotowanie dekoracji sali.

KSZTAŁT STOŁÓW? JAK GO WYBRAĆ? – Do wyboru mamy zazwyczaj okrągłe, bądź prostokątne. Zdarza się, że na sali do dyspozycji są również stoły kwadratowe. Okrągłe stoły, zazwyczaj dziesięcioosobowe, coraz częściej można spotkać w naszych obiektach. Według mnie to najlepsze rozwiązanie. Powoli odchodzimy juz od długich i prostokątnych stołów, ponieważ sprawiają one duże trudności w komunikowaniu się gości. W przypadku stołów okrągłych jest to znacznie łatwiejsze, ponieważ dziesięć osób jest się w stanie porozumieć bez żadnych przeszkód. Trzeba zaznaczyć, że w przypadku stołów prostokątnych utrudniona jest również jakość obsługi kelnerskiej.



MOTYW – to pierwsza, jedna z ważniejszych rzeczy podczas wyboru dekoracji. Ustalcie motyw przewodni. Najlepiej gdyby był on dostosowany do Waszych zainteresowań ( kilka postów wstecz pisałam Wam o pewnej parze, która w motyw przewodni wplotła zamiłowanie do podróży – Ah! co to był za słub! <3 ), a przede wszystkim był połączony z Waszym gustem! Wymyślcie coś fajnego! Zaskoczcie swoich gości, tak aby zapamiętali ten ślub jako jeden z tych, gdzie młodzi wyszli poza schemat. Nie bójcie się być kreatywni, mamy teraz bardzo wiele możliwości, rozwiązań. Inspirujcie się! 2018 rok, to rok alternatywnych wesel, cudownych motywów i dekoracji o których pisałam tutaj: KLIK! Według opinii dekoratorów, wiele par zachwyca się niepowtarzalnymi dekoracjami, jednak dla siebie wybierają koncepcje bezpieczne, głównie w obawie przed oceną gości. Nie bójcie się tego! 🙂 Motywem wesela może być wszystko! Kolor, kwiat, film, muzyka, podróże, lata dwudzieste, ulubione miejsca panny młodej i pana młodego, a nawet kultura wybranego kraju, lub regionu ( np. motyw Łowicki, który ma w sobie mnóstwo kolorów! <3 ) Jak widzicie jest tego na prawdę wiele, wystarczy wyjść poza schemat 🙂



CO TRZEBA WIEDZIEĆ PRZY WYBORZE FIRMY DEKORACYJNEJ? – Wybranie firmy dekoracyjnej to bardzo dobry pomysł, zwłaszcza, jeśli posiadamy odpowiedni budżet, mamy mało czasu i chcemy zaoszczędzić sobie trudu i stresu z którym jest związana samodzielna dekoracja,. Pamiętajmy jednak o tym, aby dogłębnie przejrzeć portfolio zleceniobiorcy i upewnić się, czy na pewno trafia w Wasz gust. Sprawdźcie ile zleceń firma dokonała wcześniej i jakie ma doświadczenie. Najlepiej jest spotkać się z taką osobą osobiście, porozmawiać o swoich gustach. Dekorator wysłucha Wasze pomysły, zbierze je w całość i wyczaruje z tego coś fajnego. Poproście o zdjęcia poprzednich realizacji i oceńcie, czy dany zleceniobiorca trafia w Wasz gust, czy jest kreatywny i twórczy. Jeśli jest w stanie przygotować szybko kosztorys, oraz ofertę odpowiednią dla Was jest duża szansa, że równie szybko i sprawnie zrealizuje swoje zadanie.



CHCĘ ZROBIĆ DEKORACJĘ SAMA, JAKIE SĄ PLUSY I MINUSY? CZY ELEMENTY DEKORACJI MUSZĄ BYĆ DROGIE ABY DOBRZE WYGLĄDAŁY? – Zdecydowanym plusem robienia dekoracji na własną rękę jest oszczędność – jeśli oczywiście spełnimy kilka warunków. Przede wszystkim trzeba rozpocząć przygotowania odpowiednio wcześniej ( conajmniej kilka miesięcy). Będziemy mieć czas na to aby, znaleźć dobrą hurtownie z kwiatami, lub kwiaciarnie, która nie zbije na nas fortuny za bukiety. Warto jest się rozejrzeć po małych, osiedlowych kwiaciarniach, często panie florystki mają bardzo fajne pomysły, oraz niezbyt duże ceny 😉 Warto z takimi właśnie nawiązać współpracę. Oprócz kwiatów ważne są również detale – je też należy odpowiednio wcześniej wyszukać, znaleźć najlepsze ceny, oraz to co pasuje do nas najbardziej. Wiele rzeczy można wykonać ręcznie, w dobie internetu mamy otwarte pole do manewru i mnóstwo inspiracji DIY. Warto zaznaczyć, że często gdy wpisujemy hasło „ślub”/”wesele” cena niestety rośnie. Przy poszukiwaniu dekoracji, lepiej wziąć to pod uwagę i unikać tych słów – na pewno zaoszczędzicie sporo pieniędzy.
Według mnie minusem jest czas – jak zaznaczyłam wcześniej – do wykonania przekłuwającej uwagę dekoracji potrzeba mnóstwo czasu i poszukiwań. Robienie wszystkiego na ostatni gwizdek sprawi, że przysporzy nam to wiele stresu – w końcu to najważniejszy dzień w naszym życiu, chcemy aby wszystko było idealnie i nie możemy sobie pozwolić na wpadkę. Dekoracja, to przecież jedna z ważniejszych rzeczy w waszym dniu.



WINIETKI CZY SĄ POTRZEBNE? GDZIE JE USTAWIĆ? – Winietki. Według mnie jest to najlepsze wyjście, zwłaszcza jeśli, zapraszamy na prawdę sporą ilość osób. Macie wtedy pod kontrolą to, że każdy gość będzie miał swoje miejsce i będzie miał z kim porozmawiać. Z doświadczenia wiem, że brak winietek sieje niepotrzebny zamęt. Po wspólnym toaście, gdy goście zasiadają do stołów, często siadają obok obcych im ludzi. Ktoś kto jest komunikatywny nie będzie miał w tym problemu, jednak osoba zamknięta w sobie może poczuć się niekomfortowo, gdy nie siedzi wśród swoich. Kolejnym argumentem jest to, że goście siadając, często robią sobie wolne miejsce obok siebie. Załóżmy, że jako ostatnia zasiada do stołu trzyosobowa rodzina, a trzy miejsca dla nich są, owszem, jednak oddzielnie przy każdym stole po jednym, co wtedy? Warto w nie zainwestować. Zazwyczaj standardowe winietki ( „daszki” z imieniem i nazwiskiem) stawiamy na stole, nad łyżeczką deserową.

CO ZROBIĆ ABY MIEJSCE PRZYJĘCIA WYGLĄDAŁO NA PRAWDĘ DOBRZE I ELEGANCKO? – przede wszystkim unikajcie sztucznych kwiatów, dekoracji na poziomie wzroku gości, co bardzo utrudnia komunikowanie się (wiele razy widziałam, jak takie dekoracje zostały odsunięte na bok przez gości, bo po prostu przeszkadzały). Unikajcie również wielkich plastikowych butelek po napojach – najlepsze będą te o pojemności jednego litra, oraz świec bez odpowiednich osłonek – wosk się leje i strasznie to wygląda. Generalnie najlepiej będą wyglądać żywe kwiaty, wysokie ( około 50 cm), lub bardzo niskie, oraz serwetki dobrej jakości zazwyczaj ułożone na „płasko”.



JAK ZAARANŻOWAĆ STÓŁ PAŃSTWA MŁODYCH – to najważniejszy stół na tym przyjęciu. Wszystko tam powinno mieć swoje miejsce. Najlepiej sprawdzą się niskie dekoracje kwiatowe na froncie stołu, takie które nie zasłaniają nowożeńców. Jako podkreślenie tego miejsca idealnie sprawdzą się duże, eleganckie świece. Wspaniale wyglądają również ozdobne „kurtyny”/”ekrany” za stołem pary młodej.


BUFETY ZIMNE I CIEPŁE, SŁODKIE, WIEJSKI STÓŁ – CO ZROBIĆ ABY BYŁY INTERESUJĄCE? – Przede wszystkim pięknie będą wyglądały niestandardowe meble – stare komody, stoły, drabiny, możliwości w tych czasach mamy naprawdę nieograniczone! Pamiętajcie, aby dekoracje w bufetach nie ograniczały dostępu do jedzenia, goście mogą się zniechęcić do korzystania z nich. Jeśli macie możliwość dobrze by było, gdyby jedzenie w bufetach było ustawione na różnych poziomach. Daje to ciekawy efekt. W zależności od motywu, zwykłe półmiski można wymienić na pieńki, drewniane deski, lub lustra. Goście powinni być poinformowani jakie dania są podane w bufecie, super sprawdzą się tutaj mini menu na stole.



JAKIE ELEMENTY SĄ NAJWAŻNIEJSZE W DEKORACJI SALI? – Zdecydowanie kluczową rolę odgrywają stoły. Tam najwięcej czasu spędzają goście i mają ciągłą styczność z dekoracjami. To one wywołują pierwsze wrażenie. Warto zainwestować w najmniejsze detale na stołach, zaczynając od serwetek i winietek, a kończąc na bukietach ustawionych na środku stołów.

Jednym słowem – kreatywnie, z pomysłem i smakiem, tak aby nie przesadzić – to sposób na udaną dekorację weselną. Jeśli nie czujecie się na siłach – poproście firmę dekoracyjną. Jeśli macie czas i chęci – zróbcie ją samemu! Bądźcie nieszablonowi i twórczy – tym sposobem wasze wesele na długo pozostanie w pamięci waszych gości 😉

Jeśli nasuwają wam się jakieś pytania – napiszcie mi e-maila! Z chęcią na nie odpowiem i zainspiruję czymś ciekawym

🙂

Czytelnicy czytają również

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *