Dlaczego korzystam z usług wedding plannera? – Warsztaty u Mistrzyni Ceremonii
Ślub&Wesele – krok po kroku
Organizując swój ślub i wesele byłam pewna, że “ogarnę” to sama. Jednak im dalej w las tym więcej drzew. Na początku miało być skromnie, następnie podobało Nam się coraz więcej lepszych usługodawców, więcej atrakcji, pózniej przyszła chęć na większą ilość gości. Okazało się, że powoli wszystko wymyka się spod kontroli i brakuje pomysłów co zrobić i jak to wszystko zebrać w całość. Wtedy na mojej drodze pojawiła się Bernadetta, znana bliżej jako Mistrzyni Ceremonii.
Zanim jednak to się stało, byłam pewna, że w zasadzie ktoś taki jak wedding planner nie jest mi potrzebny. Nic bardziej mylnego! W trakcie szczecińskiej gali ślubnej wybrałam się na jej wykłady “Jak zorganizować ślub i nie zwariować”, informacje podczas tego krótkiego wykładu pozwoliły mi odkryć rzeczy o których nie wiedziałam i na nowo otworzyło mi umysł. Gdy dowiedziałam się o całodniowych warsztatach z Bernadettą, wiedziałam, że takiej okazji nie odpuszczę.
Warsztaty i przygotowanie uroczystości
Warsztaty odbyły się 25 marca o godzinie 11 w Restauracji Chałupa.
Na początku oprócz uśmiechu Bernadetty przywitała nas kawa na obudzenie po zmianie czasu i pyszne ciasto:)
Na szkolenie przyszła spora grupa osób, a każdy z nas był na różnych etapach organizacji wesela. Jedni dopiero zaczynali, inni mieli już pierwsze podpisane umowy.
Warsztaty rozpoczęliśmy pierwszym z najważniejszych tematów – od sali. Bernadetta opowiedziała Nam o co pytać, na co zwracać uwagę, jakie mogą być ukryte koszta i dodatkowe opłaty. Sprawdzała również umowy, które przyszli młodzi przynieśli ze sobą. Uzyskaliśmy informację odnośnie możliwości i rodzajów organizowanych ślubów w Polsce, oraz tego jakich dokumentów potrzebujemy do każdego z nich. Bernadetta pokazała Nam jak wystosować odpowiedni e-mail do poszczególnych usługodawców, oraz zaznaczyła co musi zawierać.
Obszerne i szczegółowe wypowiedzi, zostały przez nas zapisane na kartkach, które dostaliśmy od Bernadetty, wraz potrzebnymi materiałami, które na pewno nam się przydadzą. Poruszyliśmy również tematy dekoracji, oraz motywu przewodniego, Bernadetta zachęcała Nas do tego, abyśmy byli odważni i nie bali się kolorów, pokazała nam prezentację z inspiracjami, mogliśmy również zapoznać się z kwiatami, które królują w wybranym przez nas miesiącu. Wspomniała również o konfekcji ślubnej, opowiedziała o czym musimy pamiętać w dniu odbioru sukni ślubnej, oraz z czego najlepszej uszyć garnitur dla pana młodego. Przedyskutowaliśmy rodzaje atrakcji weselnych, oraz tortu. Porozmawialiśmy o tym jak ważny jest czas oczepin.
Po pierwszym bloku warsztatów nadszedł czas na obiad. Restauracja Chałupa zorganizowała trzydaniowy obiad, który był zaskakująco smaczny i wyglądał obłędnie!
Sami zobaczcie!
Film video, pierwszy taniec i ślubna papeteria
Po pysznym obiedzie, przy którym mogliśmy podyskutować na temat przygotowań do ślubu i swoich doświadczeń z innymi narzeczonymi, a także przygotować się na więcej informacji ślubno – weselnych, przyszedł czas na świetne dziewczyny z MINT MOVIES, które opowiedziały nam jak wygląda ich okiem praca z młodymi, jak zachowywać się przed kamerą, w jaki sposób wybierać filmowców i jakie są rodzaje filmów.
Następnie zajęliśmy się papeterią ślubną. Poznaliśmy ich rodzaje, co warto wybierać, porozmawialiśmy o rodzajach winietek. Dostaliśmy również ciekawy instruktaż od CO NIECO PAPIERU, który ułatwi Nam wybór zaproszeń.
Odwiedziła Nas również Ania Bałdyga, która poruszyła temat pierwszego tańca. Mówiła o tym jak wybrać właściwego nauczyciela tańca, opowiedziała o swoich doświadczeniach, w jaki sposób dobrać utwór i czym się kierować podczas jego wyboru. Puściła nam kilka piosenek, pokazała te które zna każdy, ale również te o których nikt z nas by nie pomyślał w kategorii pierwszego tańca. Ania to osoba pełna pasji i zaangażowania, bardzo przyjemnie mi się jej słuchało, gdy opowiadała o swojej pasji.
Menu weselne
Na koniec zajęliśmy się menu weselnym. Dowiedzieliśmy się ile powinno być ciepłych posiłków, ile ciast. Jak wygląda sprawa z alkoholem – jakie są opcje kupna, czym jest korkowe, ile alkoholu powinniśmy liczyć na osobę.
Na końcu opisaliśmy swój szczegółowy scenariusz ślubu i wesela.
Moim zdaniem każdy z narzeczonych organizujących swój ślub powinien odwiedzić takie warsztaty, lub umówić się na konsultacje z wedding plannerem, nieważne na jakim etapie przygotowań się znajdują. Taka osoba ma duże doświadczenie w ślubach, oraz weselach. Podchodzi mniej emocjonalnie niż my, dzięki temu podpowie kilka rzeczy, obmyśli z nami cały plan, oraz przygotuje kosztorys. Dzięki temu jesteśmy spokojni, że o niczym nie zapomnimy, wszystko mamy zanotowane, a w ten sposób nic nie zaprząta naszych myśli.